Koestraat 5A

1012 BW Amsterdam

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische informatie

Praktische informatie

Onze huisartsenpraktijk is telefonisch bereikbaar tussen 08:00 en 16:00 via het algemene praktijknummer:

020 622 7471

Wanneer u ons belt krijgt u een keuzemenu te horen. U kunt ervoor kiezen om teruggebeld te worden, in plaats van te wachten.

Van 10:00 tot 11:00 hebben we gezamenlijke koffiepauze en overleg. Van 12:30-13:30 hebben we gezamenlijke lunchpauze en overleg. Tijdens deze twee uur is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen en overleg met andere zorgverleners. 

De doktersassistent

De telefoon wordt beantwoord door onze doktersassistenten. Wanneer u belt met een klacht is het belangrijk dat de doktersassistent u een aantal vragen stelt. Al onze doktersassistenten zijn medisch opgeleid. Het is hun werk om een goede inschatting te maken van uw klacht of vraag. De doktersassistent kan goed bepalen hoe dringend u gezien moet worden. Bij twijfel overleggen ze altijd met een huisarts.
Sommige vragen zal de doktersassistent direct kunnen beantwoorden, voor andere vragen zal u worden teruggebeld of zal een afspraak voor u worden ingepland. Doktersassistenten hebben net als de andere praktijkmedewerkers beroepsgeheim en zullen dus vertrouwelijk met uw informatie omgaan.

Buiten openingstijden

Voor dringende situaties buiten openingstijden belt u Huisartsenposten Amsterdam via nummer: 

088 00 30 600

Levensbedreigende situaties
Bij een levensbedreigende situatie belt u altijd 112

Om een afspraak te maken kunt u tijdens openingstijden telefonisch contact opnemen met de praktijk via het algemene praktijknummer 020 622 7471 . U kunt ook online via de patiëntenomgeving een afspraak maken. Let op: niet alle plekken zijn beschikbaar om online in te plannen. U bent via de telefoon vaak eerder aan de beurt.
Heeft uw klacht spoed? Bel dan altijd met de doktersassistent.

Onderscheid dringend en niet-dringend

Wij maken onderscheid in dringende en niet-dringende klachten. Dat doen we vooral omdat we het heel belangrijk vinden dat mensen met een dringende klacht snel een huisarts kunnen zien. Daarom houden we altijd plekken vrij voor problemen die niet kunnen wachten, zoals een longontsteking of een verwonding.

Lange wachttijd?
Als het druk is, dan zult u voor een niet-dringende klacht langer moeten wachten op een spreekuurplek. We hopen op uw begrip daarvoor.

Spreekuur huisarts

Een afspraak met een huisarts duurt maximaal 15 minuten. Er is ruimte voor de behandeling van één probleem. Denkt u meer tijd nodig te hebben, bijvoorbeeld omdat u meerdere vragen heeft of omdat voor uw probleem een langer gesprek fijn is, meld dit dan alstublieft bij het maken van de afspraak. Dan kunnen we extra tijd inplannen. 

Kunt u toch niet komen?
Laat het ons dan op tijd weten en zeg uw afspraak af of verzet deze. Dan kunnen wij in uw plaats iemand anders helpen.

Kom op tijd
We vragen u om een paar minuten vóór uw afspraak aanwezig te zijn. Bent u meer dan vijf minuten te laat? Dan moeten we de afspraak helaas verplaatsen.

Waarom dit belangrijk is
We doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Soms loopt het spreekuur toch uit, bijvoorbeeld door een spoedgeval. Wanneer een patiënt te laat komt, zorgt dat voor extra vertraging. Dat willen we voorkomen.

Huisbezoek huisarts

Als het nodig is kan de huisarts bij u thuis langskomen, bijvoorbeeld omdat u heel ziek bent of omdat u slecht ter been bent. Wilt u de huisarts nog dezelfde dag zien, belt u ons dan op tijd.

U kunt herhaalrecepten telefonisch aanvragen via de herhaalreceptenlijn of online via onze patiëntenomgeving. Niet al uw medicatie kan herhaald worden. Voor medicijnen zoals een antibioticakuur of verslavende pijnstillers moet altijd eerst met een huisarts overlegd worden.

Telefonische herhaalrecepten

Voor het telefonisch aanvragen van herhaalrecepten kunt u onze receptenlijn bellen via het algemene praktijknummer en kiest u de optie “herhaalrecepten”. Herhaalrecepten kunt u 24 uur per dag inspreken. Ze worden in principe binnen twee werkdagen verwerkt; in tijden van grote drukte kan het iets langer duren.

Online herhaalrecepten

Voor het online aanvragen van herhaalrecepten kunt u gebruik maken van onze patiëntenomgeving.
In het portaal krijgt u een overzicht van uw medicatie te zien en kunt u een herhaling aanvragen. 
Herhaalrecepten kunt u 24 uur per dag online aanvragen.

Als het inspreken van de herhaalreceptenlijn lastig voor u is en en u geen toegang heeft tot de patiëntenomgeving, dan kunt u uw herhaalrecepten telefonisch aanvragen bij de doktersassistent. U kunt natuurlijk ook even binnenlopen.

Voor bloedafname en het inleveren van urine of ander testmateriaal kunt u zonder afspraak bij ons terecht op maandag- t/m donderdag tussen 08.00 en 11.30.

Testmateriaal, zoals swabs voor een soa-test of een potje voor urine of ontlasting, krijgt u van onze doktersassistent.

Het is belangrijk dat u voor bloedafname uw identificatiebewijs meeneemt. Zonder identificatiebewijs (rijbewijs, ID-kaart of paspoort) mag er geen bloed van u worden afgenomen.

Het afgenomen materiaal wordt in een laboratorium onderzocht. De huisarts ontvangt na enkele dagen tot weken de uitslag van het onderzoek.

Huisartsen zijn opgeleid voor het verrichten van kleine chirurgische ingrepen, zoals het verwijderen van huidafwijkingen, het behandelen van ingegroeide teennagels en het het plaatsen van gewrichtsinjecties. 

Huisartsenpraktijk Oudezijde heeft specifieke expertise op het gebied van spiraalplaatsingen met lokale verdoving, waardoor de plaatsing van een spiraal veel minder pijnlijk is. We plaatsen en verwijderen ook hormoonstaafjes onder de huid.

Zijn bepaalde onderzoeken of ingrepen moeilijk voor u, bijvoorbeeld door een eerdere nare ervaring, dan vinden we het fijn als u dat tegen ons zegt. We kunnen dan bijvoorbeeld extra tijd nemen of voorstellen dat u iemand meeneemt. Ook als u het moeilijk vindt om u in bijzijn van een zorgverlener uit te kleden horen we het graag. We zullen altijd rekening houden met uw grenzen.

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

thuisarts_logo

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen
  • Lichamelijk onderzoek
  • Toegangslogboek
  • Verslaglegging
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten
  • Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.  

Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch?

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. 

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Call Now Button Ga naar de inhoud